Zdravstveni dom Laško med epidemijo: Od hvaležnosti do verbalnega nasilja
Zdravje
Tipografija

V Zdravstvenem domu Laško so v minulih dneh, še zlasti v času kulturnega praznika, zabeležili veliko povpraševanje po storitvi hitrega testiranja za ugotavljanje okužbe s koronavirusom. Veliko zanimanje ljudi je bilo povezano z vladno sprostitvijo nekaterih dejavnosti ob zahtevi, da se morajo zaposleni testirati. Zaradi velikega povpraševanja so se v ZD Laško morali hitro odzvati in drugače organizirati. Velik poseg v organizacijo dela je predstavljala že vzpostavitev covidne točke ob drugem valu epidemije lani jeseni, kar je bil še eden v nizu izzivov, s katerimi se v ZD Laško soočajo v tem zahtevnem obdobju. V vodstvu zdravstvenega doma ocenjujejo, da delujejo uspešno, čeprav občasno pride tudi do kakšne nestrpnosti in slabe volje med bolniki.

»V soboto, ko sem bila dežurna pred prazničnim koncem tedna, so telefoni skoraj pregoreli. Klicali so ljudje iz širše celjske regije in se zanimali za brezplačno testiranje. Naš zdravstveni dom se je domala čez noč ustrezno organiziral, da smo lahko zadostili velikemu povpraševanju po testiranju. Uporabniki so bili zelo hvaležni, da so se lahko testirali in da bodo lahko začeli delati,« je povedala strokovna direktorica ZD Laško Melita Zlatečan.

Kot je še dodala, so prihajali uporabniki od povsod – iz Celja, Novega mesta, s Polzele, z Dobrne, iz Žalca, Šentjurja, Hrastnika, Radeč, Štor, z Ljubnega, iz Šmarja pri Jelšah ...

V Zdravstvenem domu Laško so od 21. septembra lani, ko je postal covidna točka, do konca januarja izvedli 2.108 PCR-testov, pri čemer jih je bilo pozitivnih 767, kar pomeni 36,38-odstotni delež. »Od decembra lani tudi izvajamo redno tedensko testiranje vseh zaposlenih s hitrimi antigenskimi testi, pri čemer doslej še nismo zabeležili pozitivnega izvida na delovnem mestu. V jesenskem valu epidemije smo sicer imeli med 81 zaposlenimi 12 okuženih,« je še sklenila Melita Zlatečan.

Covidna točka velik izziv

V prvem valu epidemije ZD Laško ni bil vstopna točka. Vse bolnike s sumom na covid-19 so pošiljali v Urgentni center Celje na vstopno točko za brise in tudi na zdravniške obravnave. »Zdravniki in medicinske sestre našega zdravstvenega doma so se vključevali v delo covid točke v Celju. Kmalu se je pokazala potreba po svoji vstopni točki, sploh ko se je začenjal drugi, jesenski val epidemije in je število bolnikov, ki so potrebovali bris ali pregled, naraščalo,« je povedala direktorica ZD Laško mag. Janja Knapič.

Vodstvena ekipa ZD Laško, ki je prevzela organizacijo in izvedbo covidne točke, ob direktorici še strokovna vodja Melita Zlatečan, pomočnica direktorice za področje ZN Leonida Perčič – Šeligo ter tehnični vodja Tomaž Kavzer, se je nenehno sestajala in usklajevala ter ob priporočilih ministrstva za zdravje in NIJZ sprejemala ustrezne ukrepe.

»Zaradi izredne prostorske stiske, s katero se borimo in na katero opozarjamo že več let, covidne cone nismo mogli organizirati v stavbi, ampak na parkirišču zdravstvenega doma. Ob upoštevanju vseh strokovnih smernic smo tako namestili štiri zabojnike in jih ustrezno opremili. Zabojnik za čisto (belo) cono je pred vhodom v ZD, t. i čisti filter. Na parkirišču so trije zabojniki: za odvzem brisov, preglede otrok in preglede odraslih. Zabojniki so z začasno ograjo ločeni, da se ne križajo čiste in nečiste poti, tako preprečujemo morebiten prenos okužbe iz omenjene cone. Nad celotno cono smo postavili velik šotor, da je pod streho,« je direktorica ZD opisala organizacijo covidne točke, ki vključno z jemanjem PCR-brisov deluje vse dni v tednu, tudi ob koncih tedna in med prazniki.

Ko se je epidemija novembra lani stopnjevala, smo morali ločiti t. i. sivo (pregledi sumljivih na covid) in rdečo cono (pregledi pri potrjenem covidu). Za brise in preglede vodijo natančno naročanje, da bolniki ne čakajo predolgo, ker čakalnice nimajo. Ob upoštevanju navodil, in če se držijo ure, bolniki ne čakajo.



Preberite več v Novem tedniku

aplikacija

appstore  googleplay