Do zdravnika samo, če si zdrav?
Zdravje
Tipografija

V času drugačnih epidemioloških razmer so se na nas obrnili največkrat bolniki, ki so obravnavani v Zdravstvenem domu Celje. Najpogosteje nam pišejo zaradi nedostopnosti zdravnikov in zaradi težav pri zobozdravstveni obravnavi ter zaradi nezmožnosti, da bi našli novega zdravnika. Takšen primer naj bi se zgodil pred kratkim, ko v Celju naj ne bi več delovala ena od družinskih zdravnic. Njeni bolniki ne vedo, kaj storiti.

V tiskani izdaji Novega tednika med drugim tudi o tem, koliko manj obravnav je bilo v ZD Celje in v Splošni bolnišnici Celje v vsem tem času, ko se družba nahaja v slabših epidemioloških razmerah. V osrednji temi pišemo tudi, kaj v bolnišnici odgovarjajo o primeru 5-letnega dečka, ki je moral čakati na nadaljnjo obravnavo zaradi testiranja na okužbo z novim koronavirusom. V Novem tedniku preberite še, zakaj v Zdravniški zbornici Slovenije menijo, da slabše prinašajo tudi slabše zdravstveno stanje. 

»Žal vas moramo obvestiti, da zdravnica Vesna Trifoni 1. 8. odhaja iz ZD Celje. Novega zdravnika nosilca trenutno v ZD Celje nimamo,« je bilo julija objavljeno na spletu ZD Celje. Na vprašanje, kaj to pomeni za vse bolnike, ki naj bi jih pošiljali v druge občine, strokovni direktor ZD Celje Marko Drešček odgovarja: »Od zdravnikov v ZD Celje bolnike vpisuje še Andreja Zupančič v Zdravstveni postaji Štore. Predvidoma čez leto bo v Celju na voljo nov zdravnik, takrat se bodo bolniki lahko prepisali nazaj. Za primere, ki jih navajate, bomo, če bolnik še ne bo uspel izbrati zdravnika, uredili začasno rešitev s pomočjo nadomestnega zdravnika iz ZD Celje. Bolniki iz ambulante zdravnice Trifoni bodo o tem tudi obveščeni.«

Letos so v Celju zaposlili dve specialistki družinske medicine. »Želimo zaposliti vsaj še dve za premostitev trenutnih kadrovskih težav, nato še vsaj dve za odpiranje novih ambulant, ki jih zelo potrebujemo. Žal je odziv na razpise zelo slab, saj ni zdravnikov družinske medicine, ki bi iskali službo. Realnost je, da se za enega specialista, ki išče službo, zanima štiri ali pet zdravstvenih domov hkrati,« razlaga Drešček.

»Delo je umirjeno«

Drešček poudarja, da lahko po navodilih ministrstva za zdravje in NIJZ v navadnih ambulantah obravnavajo le zdrave bolnike, torej brez znakov covida-19. »Bolnike, pri katerih obstaja sum, da so okuženi, moramo najprej poslati na testiranje in šele če so negativni, jih lahko vzamemo v obravnavo. Če so pozitivni, jih obravnavajo v covid ambulanti v bolnišnici.« Zelo se je povečala obremenitev telefonskih linij in elektronskih komunikacij, pravi sogovornik: »Obravnavamo isto število bolnikov kot prej, a fizično je bolnikov v zdravstvenem domu za 25 odstotkov manj. Na nas se bolniki več obračajo z e-pošto in po telefonu. Delo v ambulanti je, zdaj ko so vsi bolniki naročeni, veliko bolj nadzorovano, umirjeno. Bolniku se lahko bolj posvetimo, obravnavamo več njegovih težav kot prej, ko smo v množici nenaročenih bolnikov hiteli z obravnavo samo zato, da smo do primerne ure ›izpraznili‹ čakalnico.« Za navedbe nekaterih, da naj bi epidemija pokazala slabše obravnave kroničnih bolnikov, Drešček pravi, da ne držijo. »Rezervirane imamo termine za akutne bolnike, tako da je za nujnejša stanja vedno na voljo termin še isti dan, ko nas bolnik pokliče. Za ostale, nenujne stvari bolnike naročimo v nekaj dneh.«

Foto: SHERPA

Celotni članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika. 

aplikacija

appstore  googleplay